دوره تخصصی سواد رسانه و خانواده – دکتر شاه آبادی

محتوای دوره
1 از 3

29 دیدگاه دربارهٔ «دوره تخصصی سواد رسانه و خانواده – دکتر شاه آبادی»

  1. با تشکر از شمیم خانواده
    دوره پرمحتوا و کاربردی در زندگی بود و به مسائل روز به خوبی پرداخته بود.
    ولی زمان بر بودن دیدن کلیپهای طولانی و حتی تعداد زیاد سوالات، خودش نوعی اعتیاد به فضای مجازی و گوشی ایجاد کرده ها😐

  2. سلام. با تشکر از سایت شمیم و دوره های جذاب و مفید آن .
    فقط یه مشکلی که وجود داشت در بعضی از دوره ها محتوای کلیپ با متنی که در مورد آن کلیپ در صفحه بود مغایرت وجود داشت متن دوره ها یک درس عقب تر بود.

  3. یونسکو می‌گوید من این متن سواد رسانه‌ای را تدوین کردم وبه عنوان یک علم در اختیار اساتیدی قرار دادم در سراسر کشورهای جهان من‌جمله ایران این اساتید آمدند اینها را مستقیم یا باواسطه یاد گرفتند.

    این اساتید موظف‌اند این مؤلفه‌های سواد رسانه در سراسر کشور خودشان بروند نشر دهند الان در کشور ما ۹۹% کتاب‌هایی که با عنوان سواد رسانه تولید می‌شود، مطابق با سیاست‌های یونسکو تدوین شده است؛ مثلاً کتاب ۱۵۰ هشتگ آقای سید بشیر حسینی این‌گونه است یا مباحث آقای منطقی در حوزه سواد رسانه این‌گونه است، مباحث آقای حمیدرضا آیت‌اللهی نیز این‌گونه است این بندگان خدا ممکن است ندانند هم دارند با آن سیاست یونسکویی سواد رسانه را نشر می‌دهند این سواد رسانه بر اساس نظریه جریان آزاد اطلاعات و دسترسی آزاد به اطلاعات است که بسیار زیبا و دل‌فریب است؛ اما مثل یک مار خوش‌خط‌وخال گول زننده در ظاهر اما در باطن بسیار، بسیار خبیث و کشنده است. برای مثال یک نمونه از این آموزه‌های سواد رسانی این است:

    تفکر انتقادی داشته باشیم.

    کمپانی‌ها در تولید محتوای رسانه اهدافی دارند شما باید بفهمید برای چه هدفی این را تولید کرده‌اند.

    با هر محتوایی مواجه شدید این چند تا چیز را باید بدانی.

    من اینها را به تو بگویم تو دیگر بیمه می‌شوی.

    باسواد رسانه‌ای در بخش‌های تلویزیون خبرگزاری مطبوعات رادیو و بازی‌های ویدئویی شبکه‌های اجتماعی موتورهای جستجو و…. وقتی می‌نشینید پای بازی ویدئویی دیگران چهارتا چیز می‌فهمند تو چهل تا چیز می‌فهمی؛ چون تو الان زبان رسانه را می‌دانی از آن طرف آن تفکر انتقادی هم به شما منتقل کردم شما منتقدان به این پدیده نگاه می‌کنید مخاطب اکتیو و فعال می‌شوید شما منفعل و تأثیرپذیر نیستید شما مخاطب فعالید ضمن اینکه من (سواد رسانه یونسکو) یک کنشگری بهت یاد می‌دهم شما بازی‌گردان می‌شوید بازیگر می‌شوید دیگران تحت‌تأثیر قرار می‌دهیم و یک‌دنیای بسیار خوب برای ما به وجود خواهد آمد با این محتوا حالا یک نگاه به آن سند چهارصفحه‌ای بیندازید:

    ببینید موانع سواد رسانه چه نکته‌ای تشخیص دادند تیترها را ملاحظه کنید.

    این موارد به‌عنوان مانع شناخته‌شده در کشورها هستند:

    – اهمیت سواد رسانه پی نبردند نمی‌دانند بااین‌همه چیز حل می‌شود.

    – اصلاً اینترنت دست آمریکا مهم نیست مهم مخاطب است او را تجهیز کنید و ما به‌وسیله این دانش نجاتتان می‌دهیم.
    پاسخ شما چیست استاد شاه آبادی

  4. با سلام و عرض خدا قوت مطالب خیلی خوب بود تنها برای صدور گواهینامه اگر شماره داشت و نمره هم آورده می شد و همچنین دوره که زده به چه میزان ساعت هست بهتر بود با تقدیر و تشکر از فراهم کردن بستر دانش و مهارت .

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا